Een noordenwind van 4 à 5 beaufort voorspeld dus richting Leffrinckouckeom 7u 's morgens. Kon dan 's middags nog gaan werken om niet te veel verlof kwijt te zijn. Met de 6.2 naar Nieuwpoort rakjes trekken. Alles leuk tot aan de pier van Nieuwpoort. Ik vond het al vreemd dat ik zo kort kon draaien en toen ik mijn speedsail op zijn zij wilde leggen vond ik de oorzaak. Mijn as viel van mijn truck, 1 rubber en moer weg, gewoon verdwenen. Kleine paniek, moest nog terug naar Frankrijk. Na een behulpzame karrenverhuurder opnieuw kunnen vertrekken met enkele moeren teveel onder mijn plank. In geen enkele surfclub een rubber te vinden dus besloten om zo vlug mogelijk naar de auto terug te rijden. Ondertussen was de zee ook aan het opkomen en moest ik niet te veel treuzelen of ik zat in nog grotere miserie.
Tussen Oostduinkerke en Koksijde gebeurde dan het meest ongelofelijke, de bout van mijn diablo schiet uit de diablo. Geen verbinding tussen mijn plank en mast meer en niet te maken. Miserie, miserie, miserie. Nu begon de moed toch een beetje te zakken om nog op tijd voor hoogwater in Leffrinckoucke aan te komen en op ongeveer 2 à 3 km van mijn einddoel was het zover, geen hard strand meer over. Dus zeiltje aftuigen en te voet verder.
Wat een ritje van 2,5u moest worden werd er eentje van 4,5 uur. I.p.v. om 11u terug te zijn was het pas om 13u en een beetje. Een beetje vree uitgeput dan toch nog huiswaarts kunnen keren. Maar toch liever dit dan een dagje op bureau. The worst day of speedsail is still better than de best day at work.
dinsdag 3 mei 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten